ΔΑΚΕ

ΔΑΚΕ

Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014


               Όταν οι διώξεις γίνονται διωγμοί 

                                            ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ 
                    Θέμα: Επιλογή υποδιευθυντών






Με το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ καθιερώνεται ένα αξιοκρατικό σύστηµα επιλογής στελεχών διοίκησης στην εκπαίδευση, από τους σχολικούς συµβούλους και διευθυντές εκπαίδευσης µέχρι τους διευθυντές διθέσιων σχολικών µονάδων.... Τα νέα κριτήρια επιλογής είναι: α) η γνώση του αντικειµένου του προς άσκηση έργου ... Με το σχέδιο νόµου:  Εντάσσεται, ως προϋπόθεση για τη συµµετοχή στη διαδικασία επιλογής, η πιστοποίηση επιπέδου 1 στις ΤΠΕ και τα πιστοποιητικά διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας από το ΕΚ∆∆Α. 
Ειδικότερα, επί των άρθρων του σχεδίου νόµου: Άρθρο 12 Κριτήρια επιλογής … . Τα κριτήρια αυτά αποτιµώνται µέσω συγκεκριµένων δεικτών σε αξιολογικές µονάδες… Άρθρο 15 ….Κριτήρια επιλογής… Υποδιευθυντών σχολικών… Στο άρθρο 15 προσδιορίζονται τα κριτήρια επιλογής… αντίστοιχα µε αυτά του άρθρου 12…. άρθρο 23 Αξιοσηµείωτη είναι η πρόβλεψη του άρθρου 23 σύµφωνα µε την οποία ο σύλλογος των διδασκόντων κάθε σχολικής µονάδας και Σ.Ε.Κ. συντάσσει αιτιολογηµένη πρόταση επιλογής υποδιευθυντή της σχολικής µονάδας ή του Σ.Ε.Κ. και υπευθύνων των τοµέων του Σ.Ε.Κ., µε βάση τα κριτήρια του άρθρου 15. Πρόκειται για ρύθµιση που αναβαθµίζει το ρόλο αυτού του συλλογικού οργάνου ….  

Άρθρο 15

Κριτήρια επιλογής... υποδιευθυντών σχολικών μονάδων ... Κριτήρια επιλογής των στελεχών του άρθρου αυτού είναι ιδίως η  προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου και, κυρίως, η ικανότητα του υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να  επιλύει προβλήματα (διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά, λειτουργικά  κ.λπ.), να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους. Βασικό κριτήριο είναι η γνώση του αντικειμένου του προς άσκηση έργου,  η οποία συνάγεται από:                           
α) την επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση
 του υποψηφίου και κυρίως το επίπεδο των σπουδών και γενικότερα τις σπουδές του, την ύπαρξη σπουδών ή
 επιμορφώσεων στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης
 και την πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών και ΤΠΕ και





β) την υπηρεσιακή κατάσταση και τη διοικητική εμπειρία, όπως προκύπτει από τη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία του υποψηφίου αλλά και την προϋπηρεσία σε άσκηση διοικητικού έργου ή την άσκηση καθηκόντων μέντορα



                             


Απόφαση 45143/Δ2 
Υποβλητέα δικαιολογητικά. Τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τις αιτήσεις είναι τα εξής: 1) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών. 2) Βιογραφικό σημείωμα. 3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης. 4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών. 5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε.





ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ   2ο  ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 

Περιπτώσεις

Επίπεδο
σπουδών
Επιμορφώσεις στην Οργάνωση &  διοίκηση
εκπαίδευσης
Νέες τεχνολογίες -ΤΠΕ
Πιστοποιημένες ξένες γλώσσες
επίπεδο γνώσης
Σεμινάρια
(3528/2007, 3839/2010)
Άσκηση
διοικητικού  έργου
Εκπαιδευτική
υπηρεσία





Άριστη
Πολύ καλή
Καλή



Α

ΠΜΣ Διοίκηση της εκπαίδευσης
ά εξαμ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΘΗΝΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ- ΕΚΔΔ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 10 ΗΜΕΡΕΣ
Α & Β ΕΠΙΠΕΔΟ
2

1
ΝΑΙ
ΝΑΙ
ΝΑΙ
Β


ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 3 ΗΜΕΡΕΣ
Α & ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
  Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ
1


ΝΑΙ

ΝΑΙ
Γ



Α  ΕΠΙΠΕΔΟ




ΝΑΙ
ΝΑΙ
Δ









ΝΑΙ



Ποιες περιπτώσεις θα επιλέγατε ως υποδιευθυντές στην εν λόγω σχολική μονάδα; 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Περ Α. Επιλέχθηκε ως αναπληρώτρια διευθύντρια την σχολική περίοδο 2013-2014  και με την ψήφο του Προέδρου του ΠΥΣΔΕ

Περ. Β. Εκπροσώπησε την ΔΑΚΕ ΔΕ σε πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.

Περ.Γ. Γίνονται ερωτήσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να επιλεγεί σε θέσεις στελέχους εκπαίδευσης, χωρίς αποτέλεσμα

Περ.Δ. Γίνεται αναφορά στην απόφαση ακύρωσης της επιλογής  υποδιευθυντών της περιόδου 2011  στην εν λόγω σχολική μονάδα  από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης τον Αύγουστο του 2014  


Στο περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο συμμετέχει ως συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ ο υποψήφιος Δήμαρχος στον Δήμο Φυλής .Έμεινε υποψήφιος γιατί κατόρθωσε να πετύχει το χειρότερο πανελλαδικά ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ

Λύση της μελέτης περίπτωσης
Όπως πολύ καλά φαντάστηκαν οι πιο ενημερωμένοι από τους συναδέλφους, το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής, διά του Προέδρου του, και με πλειοψηφία 4 προς 1, επέλεξε τις περιπτώσεις Γ και Δ θεωρώντας  ότι τόσο ο Σύλλογος Διδασκόντων όσο και το ΠΥΣΔΕ ότι μπορούν  να (παρα)γράψουν  όχι μόνο εδάφια του νόμου, αλλά τον ίδιο το νόμο και το πνεύμα του – ίσως επειδή είναι άυλο…..  εγκρί -νοντας τις αβάσιμες ,μεροληπτικά αρνητικές κρίσεις του Συλλόγου Διδασκόντων .

Υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα, κίνητρα και αιτίες : Αν και οι πίνακες υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων είχαν εξαντληθεί τη σχολική περίοδο 2013-2014, με κάποιο μαγικό τρόπο «αναζωογονήθηκαν».   Με βάση την κείμενη νομοθεσία, τοποθετήθηκε παράνομα στην εν λόγω σχολική μονάδα διευθυντής προερχόμενος από τους εξαντλημένους πίνακες ο οποίος,  με το να επιτρέψει την πρόταξη των περιπτώσεων Γ και Δ ως προτεινόμενους Υποδιευθυντές, μας κάνει να σκεφτούμε τις ακόλουθες δύο εναλλακτικές:

Α.Ο νεοτοποθετηθείς διευθυντής με ευεργεσία (ρουσφέτι) ξεπληρώνει την ευεργεσία της δικής του παράτυπης  τοποθέτησης,...αλλά η παρανομία με παρανομία..απλά διπλασιάζεται. 

Β. Επιλέχθηκε και ο ίδιος Υποδιευθυντής στη σχολική μονάδα όπου υπηρετούσε, με διαδικασίες ανάλογες με αυτές που αναφέρονται στην ακυρωτική πράξη του Περιφερειακού Διευθυντή. Ίσως , με τον ίδιο τρόπο να επιλέχθηκαν οι υποδιευθυντές σε σχολικές μονάδες μελών του ΠΥΣΔΕ. Ίσως και αλλού. 

Το μήνυμα είναι σαφές:  η περίπτωση Β (εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ σε συνδικαλιστικό όργανο ), η οποία προσέφυγε ιεραρχικά και πέτυχε την ακύρωση της πράξης του 2011, σήκωσε ψηλά το κεφάλι και έπρεπε να καρατομηθεί.  

Η περίπτωση Α, η οποία ως αναπληρώτρια διευθύντρια διαχειρίστηκε άψογα το σχολείο, κατά τα λεγόμενα του ίδιου του Διευθυντή Εκπαίδευσης, έπρεπε να καρατομηθεί και από υποδιευθύντρια, κυρίως όμως ως αναπληρώτρια διευθύντρια κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015,  λόγω ιδεολογικών διαφορών με τον ίδιο. 
Τον ίδιο χαρακτήρα τιμωρίας είχε και η επιβολή ωραρίου 17 ωρών(προβλέπονται 7 ώρες), αν και ήταν αναπληρώτρια διευθύντρια και ασκούσε πλήρως τα καθήκοντα της μέχρι να αναλάβει ο καινούργιος διευθυντής επίσημα τα καθήκοντα του, ο οποίος παρουσιάστηκε 10 ημέρες πριν την επικύρωση της απόφασης από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης .Τέτοια βιασύνη...τόση σιγουριά για την νομιμότητα της απόφασης...τόσο μένος...

Απλά να υπενθυμίσουμε ότι όταν συνταξιοδοτήθηκε ο διευθυντής της σχολικής μονάδας την σχολική  περίοδο 2013-14 και αφού δεν την επέλεξε κανείς από όσους είχαν το δικαίωμα και εξαντλήθηκαν οι πίνακες  ,  με βάση το άρθρο 24 παρ. 10 επιχειρήθηκε η τοποθέτηση "εκλεκτού" του ΣΥΡΙΖΑ  (περ. Γ) με διαδικασία μορίων ενώ η Φ353.1/92/119323/Δ1   προέβλεπε αξιολόγηση βάση προσόντων. 

Ρωτάμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής:

Θα ανακαλέσετε την παράτυπη και μη σύννομη,λόγω εξαντλήσεως του πίνακα υποψηφίων Διευθυντών,  υπ’ αριθμ.13/05-09-2014 Πράξη του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής για την τοποθέτηση Διευθυντή στο 2Ο   ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ; 

Θα ακυρώσετε την μη σύννομη απόφαση 13829 της 24/10/2014 περί  τοποθέτησης Υποδιευθυντών στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα;


ή απλά θα δικαιώσετε όλους εμάς που με την  προφητική  ανάρτηση της 5ης Σεπτεμβρίου μιλάμε για μεροληπτικές αποφάσεις εναντίον των μελών της ΔΑΚΕ ΔΕ , για αποφάσεις υπέρ ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή...όπως συμβαίνει πάντα στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής;

Ο κ Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης  θα ακυρώσει την με αριθμ. Φ.32/11832 απόφαση ορισμού διευθυντή  στην εν λόγω σχολική μονάδα;

Κύριε Υπουργέ, νομίζετε ότι αρμόζουν ανάλογες συμπεριφορές στα μέλη της ΔΑΚΕ;  




ΥΓ.

Ενθαρρύνουμε την ειλημμένη απόφαση παραίτησης του αναπλ. αντιπροέδρου του ΠΥΣΔΕ ως αντίδραση στις ανερυθρίαστα επαίσχυντες  συμπεριφορές εναντίον των μελών της ΔΑΚΕ ΔΕ για αποφάσεις υπέρ ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή...όπως συμβαίνει πάντα στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της  Δυτικής Αττικής.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.